SEMARAK REFORMASI

PANJI KEADILAN

Monday, January 12, 2009

Suasana menjelang PRK K Terengganu.

Hari ini sudah masuk hari keenam kempen PRK Kuala Terengganu.Kelihatan pihak PAS masih menyimpan senjata2 hebat yang mungkin akan digunakan apabila hampir dengan tarikh pembuangan undi. Hujan lebat dan kadang2 renyai membasahi malam keenam hari kempen.Di beberapa batang jalan di sekitar bandaraya , kem2 BN dihuni dengan beberapa orang jentera mereka.Di tempat letak kereta jelas terpampang nombor pendaftaran bukan kenderaan dari pantai timur,jelas mereka jentera luar yang datang membantu kempen BN.Kenderaan polis sibuk" meng eskot"pak2 menteri,yang pasti Najib Tun Razak turut berada dalam SUV mewah yang lalu di situ.
Ramai penyokong Pakatan Rakyat mungkin tercari ceramah2 hebat yang disampaikan pemimpin yang paling digeruni lawan. Walau apapun keadaan pada malam ini,esok akan menjanjikan gerakan kempen yang lebih kuat ledakannya.
Bagi saya gerakan menaikkan panji2 bendera mesti diperhebatkan lagi.Poster2 calon dan para pemimpin utama Pakatan Rakyat mesti dipamerkan kepada khalayak sebanyak mungkin.
Walaupun ini hanya kosmetik kempen,tetapi ia melambangkan kemantapan jentera pilihanraya.

No comments: