SEMARAK REFORMASI

PANJI KEADILAN

Wednesday, January 14, 2009

Poster Calon

Setelah saya meredah kesesakan kota Kuala terengganu,saya dapati poster2 daripada calon pakatan rakyat iaitu Wahid Endut masih kekurangan berbanding poster dan gambar2 calon BN walaupun tidak setampan calon Pakatan Rakyat.Kira tinggal dua hari lagi akan berakhir kempen pilihnaraya kecil ini.Perkara ini penting supaya semua pengundi bukan sahaja kenal tetapi menghafal wajah calon kita yang segak, jauh meninggalkan alon parti lawan.
Seperti biasa saya berhenti untuk minum di sebuah kedai betul2 ditengah bandar,saya mengambil tempat duduk betul2 disebelah petugas BN.Kami berbual sambil menjamah makanan.petugas2 BN disebelah kami juga berbual,tetapi nada suara mereka agak tinggi dengan disusuli gelak tawa.Antara isi perbualan mereka ialah,mereka tampak yakin untuk memenangi pilihanraya kali ini.
Pihak AMK berharap jentera yang terlibat soal penerangan memberi tindakan khusus supaya perkara ini dapat diselesaikan secepat mungkin.
Berkenaan meletakkan bendera dan poster pada kenderaan,saya menyarankan agar para penyokong terus memasang tampa mengendahkan amaran ini,ini kerana notis ini tidak menyeluruh dan tidak semua penyokong memahami perkara ini.Undang2 ini hanya untuk meneggelamkan suasana pilihanraya yang akan menyebelahi kita.

No comments: